پروژه مدیا واحدهای 3 و 4 نیروگاه زاگرس کوثر افتتاح شد

سیستم خنک کن هوای ورودی واحدهای 3 و 4 نیروگاه گازی زاگرس کوثر (مدیا) همزمان با افتتاح پروژه­های بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت ویدئو کنفرانس با رییس جمهور، در روز پنجشنبه 21 اسفندماه توسط همسرشهید مدافع حرم فریدون احمدی افتتاح شد.

در جریان این مراسم که در روز  مبعث رسول اکرم (ص) و در آستانه هفته شهید و با حضور مقامات استانی برگزار گردید، دکتر جعفری مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، ضمن تبریک این روز و اتفاق خجسته، توفیقات بیشتر در صنعت برق کشور را  آرزو نمود.

جعفری اناری اظهار داشت؛ طراحی و اجرای این پروژه بر روی واحدهای 3 و 4 توسط  شرکت های توانمند داخلی و با هزینه ای در حدود 200،000 میلیون ریال انجام شده است که به میزان 32 مگاوات توان عملی واحدهای گازی نیروگاه را افزایش خواهد داد.

وی گفت: این پروژه مهم  نقش به سزایی در تامین برق شبکه سراسری کشور در پیک تابستان که مصرف برق بسیار بالاست، خواهد داشت همچنین با توجه به اینکه نیروگاه زاگرس مستقیما به خط دیاله عراق متصل است ، با نصب این سیستم بر روی 4 واحد این نیروگاه مجموعا 65 مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق می­شود که امکان افزایش صادرات را رقم خواهد زد.

همچنین اضافه نمود: عملکرد بسیار ساده کولرهای مدیا به عنوان یکی از روش های تبخیری، استفاده از آن ها را به عنوان یکی از بهترین روش های خنک سازی هوای ورودی توربین های گازی در سطح دنیا مطرح نموده است. در اين روش از يک سري پدهاي خنک کننده در مسير عبور هوا استفاده مي شود که باعث توزيع يکنواخت تر آب و نيز افزايش سطح تماس آب و هوا گرديده، راندمان خنک کاري را  به میزان 15 درصد افزايش می دهد. در نهایت نیز از مهندسین و دست اندرکاران اجرای این پروژه جهت استفاده از دانش جدید در افزایش راندمان نیروگاه تقدیر و تشکر نمود.

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه بیوگاز دامی(زیست توده) در استان قزوین از دیگر پروژه های  این می باشد که همزمان با مراسم آنلاین افتتاح دیگر پروژه های سازمان اقتصادی کوثرف کلنگ زنی شد.

در ادامه این مراسم که با حضور همسر و فرزند شهید مدافع حرم فریدون احمدی برگزار گردید، فضل اله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه اظهار داشت، تلاش و رشادت فرزندان ايران اسلامي در سوريه افتخاري عظيم براي ملت ايران محسوب مي شود چرا كه اين استقامت و شهادت طلبي در ادامه رشادت ها و حماسه آفريني هاي مردم ايران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وي تصريح كرد: شهداي مدافع حرم سرمايه نظام اسلامي هستند و تا تفكر ايثار و شهادت در ميان ملت ايران وجود دارد، هيچ بدخواهي نمي تواند به ارزش هاي اين نظام خدشه وارد كند.
وي تأكيد كرد: امنيت، آسايش و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوري اسلامي مديون خون شهدا و ايثار خانواده آنان است و همه افراد از مردم تا مسوولان بايد قدردان اين ايثار و از خودگذشتگي باشند.

همچنین اضافه نمود: پروژه مدیا که با همت جوانان این مرز و بوم به بهره برداری رسیده افتخاری عظیم برای کشور در سال جهش تولید می باشد و ابراز امیدواری نمود که در سال آتی با همت مهندسین و جوانان ایرانی شاهد شروع پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه زاگرس کوثر باشم.

در ادامه این مراسم پروژه مدیا واحد های 3  و 4 نیروگاه زاگرس کوثر به فرمان ریاست محترم جمهوری و به دست همسر شهید مدافع حرم فریدون احمدی افتتاح گردید.

در خاتمه مراسم نیز از همسر شهید مدافع حرم فریدون احمدی و تعدادی از پرسنل نیروگاه که به صورت مستقیم در این پروژه نقش داشته بودند با اهدای لوح تقدیر قدردانی بعمل آمد.

یادداشت سردبیر

@zkpgm.ir

ما را دنبال کنید