برگزاری مانور اطفای حریق در نیروگاه زاگرس کوثر

آتش نشانان نیروگاه زاگرس کوثر در عملیات شبیه سازی اطفای حریق، آتش فرضی را مهار نمودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر، سجادقاسمی زاده رئیس اداره HSE نیروگاه با اشاره به برگزاری مانور مقابله با آتش سوزی گفت: به منظور آمادگی و اقدام به موقع در شرایط اضطراری، مانوری با محور آمادگی مقابله با آتش سوزی در انبار نیروگاه، با حضور کارکنان ایمنی  و سایر همکاران نیروگاه زاگرس کوثربرگزار شد.

️قاسمی زاده افزود: در این عملیات، کارکنان اداره ایمنی پس از دریافت آلارم و طی گشت زنی متوجه وقوع یک مورد آتش سوزی در محل انبار نیروگاه شدند، به قرارگاه ایمنی خبر دادند که پس از هماهنگی های لازم، بلافاصله کارکنان قرارگاه ایمنی در محل حادثه فرضی حاضر شدند.

قاسمی زاده تصریح کرد: در ادامه به دلیل وزش باد و احتمال گسترش آتش و سرایت آن به دیگر قسمت ها، خودروهای سنگین آتش نشانی نیروگاه در محل حادثه حضور یافته و اقدام به خاموش کردن آتش نمودند.

️وی گفت: پس از مهار آتش و به منظور کسب اطمینان از اطفای کامل حریق، تیم گشت زنی ایمنی با فاصله زمانی مناسب، از محل آتش سوزی بازدید نمود.

️ارتقای سطح دانش و تجربه کارکنان گروه ایمنی و آتش نشانی در مواجهه با شرایط آتش سوزی، بررسی تجهیزات مورد نیاز جهت اقدام در شرایط مشابه، شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود و …، از اهداف انجام این مانور بود که به دست آمد.

یادداشت سردبیر

@zkpgm.ir

ما را دنبال کنید