به مناسبت هفته پدافند غیرعامل: مانور حمله تروریستی به نیروگاه زاگرس کوثر برگزار شد

به مناسبت هفته پدافند غیر و افزایش توان مقابله دستگاههای امدادی در حوادث، مانور حمله تروریستی به نیروگاه زاگرس کوثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر، مانور مقابله با حمله تروریستی به نیروگاه زاگرس کوثر روزچهارشنبه مورخ 12 آبان 1400 با حضور پرسنل نیروگاه زاگرس کوثر برگزار شد.

روح الله گرامی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر در این مانور گفت: هر چند زیرساخت ها و سامانه‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های امدادی در نیروگاه مناسب است اما در شرایط حملات تروریستی می تواند آسیب پذیر باشد که باید تقویت شود.

وی یادآورشد: اجرای مانور برای پرسنل نیروگاه موجب تقویت میزان آمادگی نیروها شده و نقاط ضعف و قوت آنها را نیز مشخص می کند که ارزشمند است.

گرامی بیان کرد: در مانورهای تخصصی باید نواقص و کمبودها را برطرف و برای حوادث واقعی آماده شد.

سجاد قاسمی زاده دبیر کمیته پدافند غیرعامل نیروگاه هم با بیان ضرورت تدوام مانورهای حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل گفت: یکی از برنامه های مستمر کمیته پدافندغیرعامل نیروگاه برگزاری مانور در سطوح عملیاتی، آموزشی و دورمیزی است که تلاش می کنیم عملکرد پرسنل، میزان آمادگی نیروهای امدادی و قدرت تصمیم گیری مدیران دستگاههای عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات ارزیابی شود.

وی تصریح کرد: با برگزاری مانور نقاط قوت و ضعف واحدها و همچنین کاستی های موجود در امکانات و تجهیزات موجود مشخص می شود و ما می توانیم برای توان افزایی و ارتقاء سطح خدمات رسانی به سانحه دیدگان در بحران های واقعی برنامه ریزی کنیم.

یادداشت سردبیر

@zkpgm.ir

ما را دنبال کنید