صعود اعضای تیم کوهنوردی نیروگاه زاگرس کوثر به قله سنبران لرستان

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر، اعضای تیم کوهنوردی نیروگاه زاگرس کوثر طی یک برنامه هماهنگ موفق به فتح قله سنبران استان لرستان شدند. 

کوهنوردان نیروگاه زاگرس کوثر در مدت 2 روز توانستند بلندترین قلۀ رشته کوه اشترانکوه را فتح نمایند.

سن‌بُران نام بلندترین قلۀ رشته کوه اشترانکوه واقع در استان لرستان و شهرستان ازنا قراردارد و بعد از دنا و زردکوه سومین رشته کوه مرتفع زاگرس است. ارتفاع قلۀ اصلی از سطح دریاهای آزاد ٤١٥٠ متر است و مسیر صعود آن از استان لرستان و در شهرستان ازنا روستای دربند و ایستگاه قطار دربند سپس روستای طیان و مسیر پاکوب مشخص است که این مسیر دارای چشمه‌های چهارفصل و همچنین دارای یک پناهگاه به نام گل‌گل کنار چشمه‌ای به همین نام به ظرفیت شصت نفر در ارتفاع ۲۷۰۰ متری و جان‌پناهی به نام چال کبود در ارتفاع ۳۶۵۰ متری واقع در دره‌ای یخچالی به همین نام است که مشرف به قله‌های مرتفع اشترانکوه سن‌بران و گل‌گل است. قله سن بران مشرف به دریاچه گهر می‌باشد.

مسیر دسترسی به قلۀ سن‌بران از طریق بزرگراه اصلی اصفهان به لرستان حد فاصل شهرازنا در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شرق خرم‌آباد و روستای بزرگ دربند و مسیر از تهران از طریق شهرهای اراک و ازنا در فاصله ۳۷۰ کیلومتری تهران یا از طریق راه‌آهن تهران اهواز ایستگاه دربند.

یادداشت سردبیر

@zkpgm.ir

ما را دنبال کنید